Ерсарина А.К., Токарева А.С., Куттыбаева Ж.К. «Оказание комплексной помощи семье ребенка с инвалидностью на принципах Международной классификации функционирования и ограничений жизнедеятельности и здоровья», 2021г.

  • 25.04.2022
  • ННПЦ РСИО
  • 423

 «Мүгедек баланың отбасына тыныс-тіршілік пен денсаулықтың жұмыс істеуі мен шектелуінің халықаралық сыныптамасы айқындамаларымен кешенді көмек көрсету» әдістемелік ұсынымдарына аннотация

(құрастырушы-авторлар: А. К. Ерсарина, А. С. Токарева, Ж. К. Құттыбаева)

 

Әзірленген әдістемелік ұсынымдардың өзектілігі мүгедектігі бар балаларға медициналық-әлеуметтік және педагогикалық көмек көрсетудің Қазақстандық жүйесінің бұзушылықтары емес, қоғамдағы осы балалардың әлеуметтік-қоғамдық өмірдің түрлі салаларына қосылуына және қатысуына кедергі келтіретін кедергілерді жоюға бағытталған әлеуметтік модельге көшуіне байланысты.

Балаға және оның отбасына көмек көрсетудің әлеуметтік моделінің айқындамалары денсаулықтың бұзылуын емес, олардың жеке адамның жұмысына, оның белсенділігі мен қоғамдық өмірдің әртүрлі салаларына қатысуына әсерін бағалайтын, балаға және оның отбасына көмек көрсетудің барлық мүмкін ресурстарын, шаралары мен жолдарын анықтауға мүмкіндік беретін Халықаралық жіктеуге (ХФЖ) сәйкес келеді.

Әдістемелік ұсынымдарда мүгедектігі бар баланың отбасына кешенді қолдау көрсету үшін ХКҚ пайдаланудың негізгі қағидаттары мен алгоритмі баяндалған. ХКФ шеңберінде баланың даму проблемаларын мультитәртіптік бағалау баланың отбасына көмек көрсету бағдарламаларын жасау үшін қолданылады.

Ұсыныстарда бала мен отбасына көмек көрсету бағдарламаларын құрастыру бойынша жұмыстың реттілігі мен мазмұны баяндалған. Ерекше білім беру қажеттіліктері бар баланың отбасына көмек көрсету бағдарламалары мүгедек баланың отбасына көмек көрсетудің қазіргі заманғы қағидаттарында баяндалған: даму проблемаларын бағалаудың мультитәтіптік сипаты; бала мен оның отбасының күшті жақтарын, әлеуеті мен ресурстарын анықтауға бағытталу; ата-аналарды баланың дамуы мен қиындықтарын бағалауға да, отбасы жағдайында дамыту жұмысының бағдарламаларын жасауға да және іске асыруға да белсенді тарту.

Әдістемелік ұсынымдарда баяндалған мүгедектігі бар баланың отбасын кешенді қолдау жүйесі психологтардың, дефектолог-педагогтардың, логопедтердің, әлеуметтік педагогтардың, оңалту орталықтары мен психологиялық-педагогикалық түзету кабинеттерінің емдік дене шынықтыру педагогтарының жұмысында ауыр және күрделі бұзылыстары бар балаларға көмек көрсетуге арналған.