ОЖТЕ бөлімі

  • 17.04.2024
  • ННПЦ РСИО
  • 1626

Оңалту және жаңа технологияларды енгізу бөлімі (бұдан әрі – ОЖТЕ) Арнайы және инклюзивті білім беруді дамытудың ғылыми-практикалық орталығындағы ғылыми- қолданбалы зерттеулерге арналған тәжірибелік алаң болып табылады.
ОЖТЕ бөлімінің мамандары мүмкіндігі шектеулі балалармен жұмысқа қатысты жаңа педагогикалық технологияларды сынақтан өткізу және енгізу мен психологиялық- педагогикалық қолдау саласында мемлекеттік қызметтерді көрсететін арнайы білім беру ұйымдарының қызметін әдістемелік қамтамасыз ету бойынша ғылыми-зерттеу жұмыстарына қатысады.
ОЖТЕ бөлімі алдында тұрған ғылыми және қолданбалы зерттеулерге байланысты туғаннан 18 жасқа дейінгі психофизикалық дамуында бұзылыстары бар балалар мен жасөспірімдерге психологиялық-педагогикалық және медициналық-әлеуметтік көмек көрсетеді. Көмек АИБД ҰҒПО ның диагностикалық-консультациялық бөлімінің қорытындысы және топтық бағалау негізінде пәнаралық мамандар тобының ұсыныстарына сәйкес тегін көрсетіледі.
Бөлімнің мақсаты – әртүрлі санаттағы мүмкіндіктері шектеулі балалармен түзету- дамыту жұмыстарының психологиялық-педагогикалық технологияларын әзірлеу, сынақтан өткізу және қолдану, мүмкіндігі шектеулі балаларды оңалту технологияларының мазмұнын жетілдіру және ерекше балалар мен олардың отбасыларымен жұмыс тәжірибесін тарату.
ОЖТЕ негізгі міндеттері:
АИБД ҰҒПО ның ғылыми-практикалық зерттеулеріне қатысу;
мүмкіндігі шектеулі балалармен түзету-дамыту жұмысы бойыншатәжірибелік материалдарды әзірлеу, сынақтан өткізу және олардың нәтижелерін АИБД ҰҒПО ның ғылыми-әдістемелік бөлімінің мамандарымен талқылау;
мүмкіндігі шектеулі балалар мен олардың отбасыларына көмек көрсетудің жаңа технологияларын енгізу;
мүмкіндігі шектеулі балаларды оңалту және бейімдеу;
 
мүмкіндігі шектеулі баланың отбасына балаларды тәрбиелеу, оқыту және әлеуметтендіру мәселелері бойынша кеңес беру және оқыту;
бөлім мамандарының кәсіби құзыреттілік деңгейін арттыру және кәсіби өсуін қамтамасыз ету үшін жағдай жасау.
 
Оңалту және жаңа технологияларды енгізу бөлімі бірегей түзете дамыту жабдықтарымен жабдықталған:
 
1. Қараңғы сенсорлық бөлме – бұл ерекше түрде ұйымдастырылған бөлме, онда пәнді дамытушы орта жағымды эмоциялар мен белсенділікке мотивацияға қол жеткізуге ықпал етеді. Бөлменің жағымды түстері, ондағы жарықтың жұмсақты, тынықтыруға арналған әуен көру, есту, иіс жіне сипап сезу мүшелеріне әсер ететін әртүрлі стимуляторлар, жабдықтар балаларымызға сиқырлы және жұмбақ сезім әлемін силайды.
 
2. Тірек-қозғалыс дағдыларын дамытуға арналған құрал-жабдықтар: арнайы жүруге арналған арба, орындықтар, жылжымалы стендерлер, велосипедтер, вестибулярлық тақталар.
3. Мария Монтессори бөлмесі –19 ғасырдың ортасында итальяндық педагог Мария Монтессори ойлап тапқан әдісі бойынша құрал-жабдықтармен жабдықталған бөлме. Бұл педагогикалық жүйенің басты айырмашылығы – оқу процесі кезінде баланың өзі барлық дидактикалық материалды таңдап алады, сол арқылы сабақтың сипаты мен уақытын анықтайды. Монтессори әдісін қолдану арқылы оқыту өзін-өзі күту дағдыларын дамытуға ықпал етеді, қолдың ұсақ моторикасын дамытуға оң әсер етеді, қозғалыстарды үйлестіруді жақсартады және логикалық ойлаудың біртіндеп қалыптасуына және баланың түстерді дұрыс қабылдауына ықпал етеді. . Тұрақты жаттығулар баланың естуіне, көруіне, дүниені сенсорлық қабылдауына және иіс сезіміне оң әсер етеді. Монтессори әдісі бастапқы математикалық түсініктерді, геометриялық пішіндер туралы түсініктерді дамытуға ықпал етеді, пассивті және белсенді сөздік қорын байытады, баланың қолын жазуға дайындайды.
4. Саз балшықпен жұмыс бөлмесі – әрбір бала саз балшықпен жұмыс істейтін өнер иесі ретінде әрекет ететін бөлме, оның негізгі құралы оның қолы, ал саз балшық суретші және мүсін жасаушының қиялын икемделгіш қасиетімен әдемі сипаттайтын материал. Саз балшық өнері барлық балалардың қызы,ушылығын туғызатын және жаңа қолөнерді үйренуге, дағдылар мен ептілікті дамытуға арналған керемет қызықты әрекет. Балалардың өз қолдарымен жасаған бұйымдары оның жаңа жетістігі мен жеңісі десек те қәтелеспейміз.
 
5. Интерактивті құм бөлмесі – балаларды дамытуға арналған оқу-жаттығу кешені болып табылатын құм терапиясының инновациялық әдісін қолданатын бөлме. Сабақ барысында бала табиғи материалмен – құммен әрекеттеседі және қолдың ұсақ моторикасы дамиды, психоэмоционалды күйзеліс басылады, баланың танымдық процестері ойын түрінде дамиды. Олар: есте сақтау, зейін, ойлау, қиялдау, конструктивті қарым-қатынас және өзін- өзі дамыту. - реттеу дағдылары.
6. Сенсорлық интегративті тәсілдер бөлмесі – есту, көру, тактильді, вестибулярлық, проприоцептивтік (тірек-қимыл аппараты, тері) сенсорлық жүйелерді ынталандыру үшін әзірленіп, жабдықталған арнайы кеңістік. Сенсорлық интеграциялық терапияның негізгі принципі - баланың өзіндік белсенділігі, оның ішкі тепе-теңдікті сақтауға көмектесетін әрекеттерге деген қажеттілігі. Бөлмеде баланың жүгіруге, кедергілерді жеңуге, өрмелеуге, сырғанаққа шығуға, айналдыруға, айналдыруға және т.б. әрекеттерді емін-еркін жасауға мүмкіндігі бар. Сенсорлық интеграция кабинетінің жабдықталуы балалардың физикалық белсенділігін арттыруға бағытталған.
7. Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар мен тренажерлар: мультимедиялық кешендер:
 
«Eduplay» шағын сөйлеу жаттықтырушысы
 
Білім берудің бастапқы кезеңінде жалпы және арнайы білім беру бағдарламаларын меңгеретін балаларға арналған мультимедиялық білім беру жүйесі
Балаларға арналған EDUPLAY компьютерленген оқыту жүйесі 3 пен 6 жас аралығындағы балалар үшін арнайы жасалған интерфейспен сәтті біріктіреді.
Топтық сабақтарға арналған жұмыс үстелі мен пайдаланушылардың жас ерекшеліктеріне байланысты жасалған оқу бағдарламалары және компьютерлік техника EDUPLAY жүйесін бірегей білім беру құралына айналдырады.
 
Multikid – баланың қиялын дамыту мен іс-әрекетін жоспарлауға үйретуге және қимыл- қозғалысын үйлестіруге бағытталған компьютерлік ойын. Multikid балаларды әлемді тануға саяхатқа шақырады
 
GoTalk ықшам сөйлеу тренажері (GouTok)
 
Педагогтың көмегімен және өз бетінше сөйлеу дағдыларын меңгеруге, дамытуға немесе қалпына келтіруге арналған көп функциялы құрылғы. Бұл мұғалім немесе студент сабақтың мақсаттарына байланысты таңдап, өзгерте алатын 24 суреттің әрқайсысы үшін сөйлеу хабарламасын жазу мүмкіндігінің арқасында орын алады.
 
8. Заманауи техникалық жабдықтар: тренажерлар: Корвит, БОС, мотомед, Грос тренажері, оңалту костюмдері (Фаитон, Гравистат).