ОЖТЕ бөлімі

  • 12 апреля 2022
  • ННПЦ РСИО
  • 1563

Оңалту және жаңа технологияларды енгізу бөлімі (бұдан әрі-ОЖТЕ) – АИБД ҰҒПО ғылыми-қолданбалы зерттеулерінің эксперименттік алаңы болып табылады.

ОЖТЕ бөлімі мүмкіндігі шектеулі балаларға қатысты жаңа педагогикалық технологияларды апробациялау және енгізу бойынша ғылыми-зерттеу жұмыстарын орындауға қатысады.

ОЖТЕ бөлімі еліміздің психологиялық-педагогикалық түзету кабинеттері мен оңалту орталықтарының қызметін үйлестіреді және оларға консультациялық - әдістемелік көмек көрсетеді.

ОЖТЕ бөлімі басқа арнайы мектепке дейінгі және мектептік білім беру ұйымдарына баратын балаларды, оның ішінде үйде оқитын балаларды қоспағанда, туғаннан 18 жасқа дейінгі психофизикалық дамуында бұзылыстары бар балалар мен жасөспірімдерге психологиялық-педагогикалық және медициналық-әлеуметтік көмек көрсетеді. Бөлімнің алдында тұрған ғылыми-қолданбалы міндеттерге сәйкес АИБД ҰҒПО РМУ диагностикалық-консультативтік бөлімінің қорытындысы негізінде көмек тегін көрсетіледі.

Бөлім қызметінің мақсаты – мүмкіндігі шектеулі балалардың әртүрлі санаттағы түзету-дамыту жұмысының психологиялық-педагогикалық технологияларын апробациялау және қолдану, мүмкіндігі шектеулі балаларды оңалту технологияларының мазмұнын жетілдіру және мүмкіндігі шектеулі балалармен және олардың отбасыларымен жұмыс тәжірибесін тарату болып табылады.

Бөлімнің негізгі міндеттері:

* орталықтың ғылыми-практикалық-зерттеуіне қатысу:

* мүмкіндігі шектеулі балалармен түзету-дамыту жұмысы бойынша эксперименттік материалдарды апробациялау және олардың нәтижелерін орталықтың ғылыми-әдістемелік бөлімінің мамандарымен талқылау;

* мүмкіндігі шектеулі балаларға және олардың отбасыларына көмек көрсетудің жаңа технологияларын енгізу;

* мүмкіндігі шектеулі балаларды оңалту және абилитациялау;

* мүмкіндігі шектеулі баланың отбасына балаларды тәрбиелеу, оқыту және әлеуметтендіру мәселелері бойынша кеңес беру және оқыту;

* психологиялық-педагогикалық түзету кабинеттері мен оңалту орталықтарының мамандарына консультациялық-әдістемелік көмек көрсету;

* мүмкіндігі шектеулі балалар мен олардың отбасыларына көрсетілетін қызметтердің сапасын жақсарту мақсатында ППТК және РО мамандарын түзету-дамыту жұмысының жаңа технологияларына оқыту;

* педагогикалық құрамның кәсіби құзыреттілік деңгейін арттыру және бөлім мамандарының кәсіби өсуін қамтамасыз ету үшін жағдай жасау.

Оңалту және жаңа технологияларды енгізу бөлімі бірегей түзету-дамыту жабдықтарымен жабдықталған:

1. Қараңғы сенсорлық бөлме – бұл пәндік-дамыту ортасы жағымды эмоцияларға, белсенділікке ынталандыруға ықпал ететін ерекше түрде ұйымдастырылған бөлме болып табылады. Бөлменің тыныш түс үйлесімді гаммасы, жұмсақ жарығы, тыныштандыратын нәзік музыкасы, әртүрлі стимуляторлары, жабдықтары көру, есту, иіс, сезу мүшелеріне әсер етіп, біздің балаларымыз үшін сиқырлы және жұмбақ таным әлемін жасайды.

2. Негізгі қозғалыс дағдыларын игеруге және дамытуға арналған жабдықтар: арнайы жаяу жүргіншілер, орындықтар, жылжымалы стендерлер, велосипедтер, вестибулярлық тақталар.

3. Мария Монтессори бөлмесі – ХІХ ғасырдың ортасында итальяндық ағартушы Мария Монтессори жасаған бірегей әдістемемен және жабдықпен жабдықталған бөлме. Бұл педагогикалық жүйенің басты айырмашылығы – оқу процесінде бала өзі барлық дидактикалық материалды таңдайды, сол арқылы сабақтың сипаты мен уақытын анықтайды. Монтессори әдісі бойынша оқыту өзіне-өзі қызмет көрсету дағдыларын дамытуға ықпал етеді, қолдың ұсақ моторикасының дамуына оң әсер етеді, қозғалыстардың үйлестірілуін жақсартады және баланың логикалық ойлауы мен дұрыс түс қабылдауын біртіндеп қалыптастыруға ықпал етеді. Тұрақты жаттығулар есту, көру, әлемді сезімдік қабылдау, баланың иіс сезу қабілетіне оң әсер етеді. Монтессори әдісі алғашқы математикалық ұғымдарды, геометриялық формалар туралы түсініктерді дамытуға ықпал етіп, пассивті және белсенді сөздік қорын байытады және баланың қолын жазуға дайындайды.

4. Қыш-құмыра ісі бөлмесі – әр бала жасаушы ретінде рөлін атқаратын бөлме, оның негізгі құралы – оның қолдары, ал саз балшық – тек әдемі жасаушының, суретшінің қиялын мойынсұнушылықпен бейнелейтін материал болып табылады. Қыш-құмыра ісі – бұл барлық балалар үшін көңілді, жаңа іспен айналысатын, дағдылар мен ептілікті дамытатын керемет көңілді және қызықты іс. Балалардың өз қолдарымен жасайтын бұйымдары, баланың тағы бір жеңісімен мақтанудың тамаша бір тәсілі болып табылады.

5. Интерактивті құмсалғыш бөлмесі – балаларды дамытуға арналған оқыту кешені болып табылатын инновациялық құм терапиясы әдісін қолданатын бөлме. Сабақтарда бала табиғи материалмен-құммен өзара әрекеттеседі, қолдың ұсақ моторикасы дамиды, психоэмоционалды шиеленісті жеңілдетеді және бала ойын түрінде танымдық процестерді дамытады: есте сақтау, зейін, ойлау, қиял, сындарлы қарым-қатынас және өзін-өзі реттеу дағдылары.

6. Сенсорлық интеграция бөлмесі – есту, көру, тактильді, вестибулярлық, проприоцептивті (тірек-қимыл аппараты, тері) сенсорлық жүйелерді ынталандыруға арналған және жабдықталған арнайы кеңістік. Сенсорлық интеграция терапиясының негізгі принципі – баланың өзіндік белсенділігі, оның ішкі тепе-теңдікті алуға көмектесетін іс-әрекетке деген қажеттілігі. Бөлмеде баланың жүгіруге, кедергілерді жеңуге, өрмелеуге, төбешікке көтерілуге, айналуға және т.б. мүмкіндігі бар. Сенсорлық интеграция бөлмесінің жабдықтары балалардың физикалық белсенділігіне бағытталған.

7. Ақпараттық-коммуникативтік технологиялар мен тренажерлер: мультимедиялық кешендер, Гоу Ток, сөйлеу тренажерлері, ақылды Айна.

8. Қазіргі заманғы техникалық жабдықтар: Корвит, БОС, мотомед тренажерлері, Гросс тренажері, оңалту костюмдері (Фаитон, Гравистат).