АИБД ҰҒПО –ның оңалту және жаңа технологияларды енгізу бөлімі (бұдан әрі ОЖТЕ) АИБД ҰҒПО –ның ғылыми-қолданбалы зерттеулерінің эксперименттік алаңы болып табылады.
ОЖТЕ бөлімі мүмкіндігі шектеулі балаларға қатысты жаңа педагогикалық технологияларды апробациялау және енгізу бойынша ғылыми-зерттеу жұмыстарын орындауға қатысады.
ОЖТЕ бөлімі аккумулятор және кәсіби білімді таратушы рөлін атқара отырып, психологиялық-педагогикалық түзету кабинеттері мен оңалту орталықтарының мамандарына консультациялық және әдістемелік көмек көрсетеді.
ОЖТЕ бөлімі, басқа арнайы мектепке дейінгі және мектептік білім беру ұйымдарына баратын балаларды, соның ішінде үйде оқитын балаларды қоспағанда, туғаннан 18 жасқа дейінгі психофизикалық дамуында бұзылыстары бар балалар мен жасөспірімдерге психологиялық-педагогикалық және медициналық-әлеуметтік көмек көрсетеді. Көмек, бөлім алдында тұрған ғылыми-қолданбалы міндеттерге сәйкес, АИБД ҰҒПО диагностикалық-консультациялық бөлімінің тұжырымдамасы негізінде тегін көрсетіледі.
Бөлім қызметінің мақсаты түрлі санаттағы мүмкіндігі шектеулі балалармен жүргізетін түзету-дамыту жұмыстарының психологиялық-педагогикалық технологияларын апробациялау және қолдану, мүмкіндігі шектеулі балаларды оңалту технологияларының мазмұнын жетілдіру және мүмкіндігі шектеулі балалармен және олардың отбасыларымен жұмыс тәжірибесін тарату болып табылады.
Бөлімнің негізгі міндеттері:
· орталықтың ғылыми-практикалық зерттеулеріне қатысу;
· мүмкіндігі шектеулі балалармен түзету-дамыту жұмысы бойынша эксперименттік материалдарды апробациялау және орталықтың ғылыми-әдістемелік бөлімінің мамандарымен олардың нәтижелерін талқылау;
· мүмкіндігі шектеулі балалар мен олардың отбасыларына көмек көрсетудің жаңа технологияларын енгізу;
· мүмкіндігі шектеулі балаларды оңалту және абилитациялау;
· мүмкіндіктері шектеулі баланың отбасына балаларды тәрбиелеу, оқыту және әлеуметтендіру мәселелері бойынша кеңес беру және оқыту;
· психологиялық-педагогикалық түзету кабинеттері мен оңалту орталықтарының мамандарына консультациялық-әдістемелік көмек көрсету;
· мүмкіндігі шектеулі балалар мен олардың отбасыларына көрсетілетін қызметтердің сапасын жақсарту мақсатында ППТК және ОО мамандарын түзету-дамыту жұмыстарының жаңа технологияларына оқыту;
педагогикалық құрамның кәсіби құзыреттілік деңгейін арттыру және бөлім мамандарының кәсіби өсуін қамтамасыз ету үшін жағдайлар жасау.
Оңалту және жаңа технологияларды енгізу бөлімі бірегей түзету-дамыту жабдықтарымен жабдықталған:
1. Қараңғы сенсорлық бөлме - пәндік-дамытушылық ортасы жағымды эмоцияларға, іс-әрекетке ынталандыруға қол жеткізуге ықпал ететін, ерекше түрде ұйымдастырылған бөлме. Бөлменің сабырлы түстік гаммасы, жұмсақ жарығы, тыныштандыратын нәзік музыкасы, түрлі стимуляторлары, жабдықтары көру, есту, иіс және жанасу органдарына әсер етіп, біздің балаларымыз үшін сиқырлы және жұмбақ таным әлемін жасайды.
2. Жарық сенсорлық бөлме немесе жұмсақ бөлме - түрлі-түсті шарлары бар құрғақ бассейн, баспалдақтар, төбешіктер, түрлі формадағы терапиялық доптар және жалпы қимыл-қозғалыс белсенділігін, тактильді сезімталдықты және т. б. дамытуға арналған басқа да жабдықтар.
3. Базалық қозғалыс дағдыларын меңгеруге және дамытуға арналған жабдықтар: арнайы жүргіштер, орындықтар, мобильді стендерлер, велосипедтер, вестибулярлық тақталар.
4. SOUND BEAM жүйесі - бұл мыналарға ықпал ететін интерактивті жабдық: денені иеленуді ынталандыруға, кеңістіктік қозғалыстың сенімділігін дамытуға, қозғалыс ауқымын кеңейтуге, себеп-салдар байланыстарын зерттеуге, естуін, зейіні мен шоғырлануын жақсартуға, музыка жазу және музыкалық импровизация әлемін ашуға, қарым-қатынас дағдыларын жетілдіруге, қозғалыс пен дыбыс арқылы қиялды дамытуға, мақсатқа, жай ойын-сауыққа қол жеткізгендікті сезінуге.
5. Мария Монтессори бөлмесі - ХІХ ғасырдың ортасында итальяндық педагог Мария Монтессори әзірлеген, бірегей әдістемемен және жабдықпен жабдықталған бөлме. Бұл педагогикалық жүйенің басты айырмашылығы - оқу процесінде бала барлық дидактикалық материалдарды өзі таңдайды, осылайша сабақтың сипаты мен уақытын белгілейді. Монтессори әдісі бойынша оқыту өзіне-өзі қызмет көрсету дағдыларын дамытуға ықпал етеді, қолдың ұсақ моторикасының дамуына оң әсер етеді, қозғалыстардың үйлесімділігін жақсартады, баланың логикалық ойлауы мен дұрыс түсті қабылдауын біртіндеп қалыптастыруға ықпал етеді. Тұрақты жаттығулар баланың есту, көру, әлемді сезіну, иіс сезуіне оң әсер етеді. Монтессори әдістемесі бастапқы математикалық түсініктердің, геометриялық пішіндер туралы ұғымдардың дамуына ықпал етеді, пассивті және белсенді лексикасын байытады, баланың қолын жазуға дайындайды.
6. Қыш ісі бөлмесі - әр бала өзін жаратушы ретінде сезінетін бөлме, оның негізгі құралы - қолдары, ал саз - бұл әдемілікті жасаушының, суретшінің және мүсіншінің қиялын бейнелейтін материал. Қыш ісі - бұл уақытын көңілді өткізіп, жаңа кәсіпті үйреніп, дағдылары мен ептілігін дамытатын барлық балалар үшін керемет көңілді және қызықты сабақ. Балалар өз қолдарымен жасайтын өнімдер - бұл баланың келесі жеңісімен мақтанудың тамаша тәсілі.
7. Интерактивті құмсалғыш бөлмесі - балалардың дамуына арналған оқыту кешені болып табылатын, құм терапиясының инновациялық әдісін қолданатын бөлме. Сыныпта бала табиғи материалмен — құммен жұмыс жасайды, қолдың ұсақ моторикасы дамиды, психоэмоционалдық стресс жойылады, бала ойын түрінде танымдық процестерін дамытады: жадын, зейінін, ойлауын, қиялын, конструктивті қарым-қатынас пен өзін-өзі реттеу дағдыларын.
8. Сенсорлық интеграция бөлмесі - бұл есту, көру, тактильдік, вестибулярлық, проприоцептивтік (сүйек-бұлшықет сезімдері, тері), сенсорлық жүйелерді ынталандыру үшін жобаланған және жабдықталған арнайы кеңістік. Сенсорлық интеграция терапиясының негізгі қағидасы - бұл баланың өзіндік белсенділігі, оның ішкі балансына көмектесетін іс-әрекетке қажеттілігі. Баланың бөлмеде кедергілерді жеңіп жүгіруіне, өрмелеуіне, төбешікке көтерілуіне, айналуына және т. б. мүмкіндігі бар. Сенсорлық интеграция бөлмесінің жабдықтары балалардың физикалық белсенділігіне бағытталған.