Педагог кадрлардың біліктілігін арттыру курстарының білім беру бағдарламасы

  • 04.03.2025
  • ННПЦ РСИО
  • 85

Түсіндірме жазба

Қазіргі уақытта әлемдік қоғамдастықта баланың дамуының бұзылысына бала кезден ерте араласу әрекет етуі, тіршілік-тынысы шектеулі, оның ішінде мүгедектігі бар балаларды әлеуметтік және психологиялық-педагогикалық оңалту проблемасын неғұрлым тиімді және перспективалық тұрғыдан шешу ретінде қарастырылады.

Көптеген зерттеулер көрсеткендей, баланы қалпына келтіру неғұрлым ерте басталса, оның нәтижелері соғұрлым тиімді болады. Дене дамуының бұзылысын тезірек анықтаған сайын оны оңай түзетуге болады. Бұл жас баланың дамып келе жатқан миының жоғары бейімделгіш және пластикалық қасиеттерге ие екендігіне және бұзылыстардың жоғары өтелуіне байланысты.

Ерте даму жұмысының жоғары өнімділігі дамуында ауытқулары бар балалардың 30%-ы норма көрсеткіштеріне жетеді, ал балалардың 90%-ында тұрақты оң әсер байқалады деген мәліметтермен расталады. Зерттеулер сонымен қатар жоғары экономикалық және ресурстарды үнемдейтін әсерді анықтады, өйткені ерте көмек көрсету мүгедектіктің, әлеуметтік бейімделудің және өмірлік шектеулері бар балалардың оқшаулануының алдын алуға және болашақта олардың тиімдірек әлеуметтік, еңбекті оңалтуына ықпал етуге мүмкіндік береді.

Дүние жүзіндегі көптеген елдер тіршілік-тынысының шектеулері бар балаларға көмек көрсетуді ұйымдастыра отырып, баланың девиантты дамуын ерте анықтау және балалардың ерте араласу бағдарламаларына басымдық береді. Тіршілік-тынысының шектеулері бар балаларға білім беру ең ізгілікті және тиімді әлеуметтік-педагогикалық технология ретінде ерте қолдау бағытында өрбіді.

Қазіргі уақытта көптеген елдерде (АҚШ, Еуропалық Одақ елдері, Ресей, Англия және т.б.) балалардың ерте араласуының қолданыстағы модельдері бар. Әлемдік тәжірибеде балалардың ерте араласу бағдарламалары білім беру, денсаулық сақтау және әлеуметтік қорғау жүйелерінің құрылымдық элементтері, сондай-ақ үкіметтік емес ұйымдар мен қоғамдық қорлар қолдайтын іс-шаралар ретінде қарастырылады.