Зиятында бұзылыстары бар оқушыларды оқытудағы сараланған және дараланған тәсілдердің теориялық-әдістемелік негіздері

  • 31.03.2025
  • ННПЦ РСИО
  • 29

1. Жалпы ережелер

«Зиятында бұзылыстары бар оқушыларды оқытудағы сараланған және дараланған тәсілдердің теориялық-әдістемелік негіздері» педагог кадрлардың біліктілігін арттыру курстарының білім беру бағдарламасы (бұдан әрі - Бағдарлама) басшының (директордың) оқу жұмысы жөніндегі орынбасарларын, зиятында бұзылыстары бар балаларға арналған арнайы мектептердің мұғалімдерін (олигофренопедагогтарын) (бұдан әрі - Тыңдаушылар) оқытуды регламенттейді.

Зиятында бұзылыстары бар оқушыларға арналған арнайы мектеп оқушыларының құрамы бағдарламалық материалды игеру мүмкіндіктері бойынша әртүрлі, бұл оқушылар зиятының бұзылуының әртүрлі дәрежесіне байланысты. Жақында арнайы мектептерде дамудың күрделі бұзылыстары бар балалар санының өсу үрдісі байқалды, онда зияттың бұзылуы аутизм спектрінің бұзылуымен және академиялық білімді, сондай-ақ өмірлік және әлеуметтік дағдыларды қалыптастыруда қосымша қиындықтарға тап болатын мінез-құлықтың бұзылуымен біріктіріледі. Қолжетімді академиялық білім мен дағдыларды қалыптастыру саласында да, мінез-құлықты реттеу және коммуникативтік дағдыларды қалыптастыру саласында да оқушыларға сараланған және дараланған тәсілдер технологиялары саласында мұғалімнің құзыреттілігін кеңейту талап етіледі.

Зиятында бұзылыстары бар балаларға арналған арнайы мектептердің 448 педагогына сауалнама нәтижелерін талдау педагогтардың мынадай мәселелер бойынша кәсіби құзыреттіліктерін кеңейтуге қажеттілігін айғақтайды:

1) оқушыларды оқу материалын игеру мүмкіндіктері бойынша әртүрлі типологиялық топтарға жатқызу критерийлері негізінде білім алушыларға сараланған және дараланған тәсілдерді ұйымдастыру;

2) олардың мүмкіндіктерінің әртүрлілігін, оның ішінде сынып оқушыларына арналған оқулық пен жұмыс дәптерінен тапсырмаларды ескере отырып, оқушыларды оқытудың тиімді әдіс-тәсілдерін таңдау;

3) оқушының пән бойынша оқу материалын меңгеру деңгейін және әлеуметтік дағдыларын анықтау;

4) оқушылардың оқу және оқудан тыс жағдайдағы мінез-құлқын реттеу;

5) оқушылардың жетістіктерін критериалды сипаттамалық бағалау және алынған мәліметтерді оқу процесін жетілдіру үшін пайдалану;

6) оқушының ата-анасымен ынтымақтастық.

Педагогикалық кадрлардың сұранысын талдау директорлардың оқу жұмысы жөніндегі орынбасарлары мен зиятында бұзылыстары бар балаларға арналған арнайы мектеп мұғалімдерінің курстық дайындығының таңдалған тақырыбының өзектілігі туралы шешім қабылдауға мүмкіндік береді.

 

Толығырақ